Zmotna mišljenja strank

ZAPAŽANJA DIREKTORJA družbe, zmotna mišljenja strank

 

V nadaljevanju strani so nekateri zapisi, ki spadajo bolj osebna mnenja, oziroma bi bilo bolje, da jih sploh nebi zapisal.


 

1. CENE
 

Geodetom pravite, da so zlatarji. Gre predvsem za nerazumevanje delovnega procesa. Dejansko je delovni proces umaknjen v pisarno, vi vidite zgolj terensko delo, ki predstavlja od 20 do 30% celotne storitve. 

Na geodetske storitve morate gledati kot na podporo projektiranju, kot pot do pravnega varstva nepremičnin, kot podporo nadzoru obračuna količin na gradbišču. Dejansko se nas gradbinci v določenih segmentih izogibamo, saj nekateri delajo obračune bolj na palec oziroma po svojih metodah.  

Ko teče vse gladko nas sploh ne opazite. Ko se pojavijo težave, se jasno pokažejo kakšne posledice imajo slabo izvedene geodetske storitve oziroma pogostokrat sploh ne naročene.


 

2. REKLAMIRANJE GEODETSKIH STORITEV
 

Rad bi se hudomušno opravičil vsem poslušalcem radia, da vas nadlegujemo z reklamami o geodetskih storitvah in raznimi slogani. Ni šlo drugače! Poslušam in gledam reklamiranje naše konkurence . Konkurenco spremljam in spoštujem. Poznam jo, vem kaj ponujajo, vem kaj znajo od tega tudi narediti, vem kako postrežejo stranko. Lahko trdim, da družbe, ki uporabljajo pasivno, mehko oglaševanje (spletne predstavitve, oglaševanje na svojih vozilih, obveščanje z letaki (vendar ne dostavljenimi v poštni nabiralnik), reklame v mesečnikih), zgolj opozarjajo na svoj obstoj. Ko stranka potrebuje storitev ima tako pred seboj nabor podjetij, ki jim lahko pošlje povpraševanje.

V zadnjih 10 letih opažam, kako nekatera geodetska podjetja na poteh proti GURS-u in javnim ustanovam locirajo svoje poslovalnice in lovijo »ta lene« lastnike Ti tako sami, vključno s takim podjetjem, prispevajo k nekonkurenčnemu trgu geodetskih storitev. Razgledana stranka se za izbiro primernega geodetskega strokovnjaka potrudi nekoliko bolj. Stranka je za svoj trud nagrajena z boljšim izdelkom, boljšim poslovnim odnosom in še bi lahko naštevali… Geodetski produkt ni samo kljukica pri opravljenemu poslu.

Pa je tudi mojemu sodu zbilo dno, ko vas gledam lastnike, bodoče stranke, da se zbira geodetski izvajalec po načelu »kdo bolj tuli v radio«, oziroma načelu »kdo je največje vaško trobilo«, oziroma »kdo je razgrnil večji reklamni plato«. To »trobilo« je v zadnjih parih letih pripeljalo trg geodetskih storitev na Dolenjskem v nezdravo, gnilo tržno okolje geodetskih storitev, ki ne pelje nikamor.

Do meritev na terenu se pripeljemo z avtomobilom, ki je unikatno reklamo opremljeno s strani priznane slovenske umetnice. Pa nas stranke NE vprašajo »Čigav pa si ti?«, veste  kaj nas vprašajo »Si ti od trobila?«, kljub temu, da stojimo poleg avta. Vljudno odgovorimo in si mislimo svoje. Nič nebi imel proti takšnemu obnašanju strank, če bi imelo to »trobilo« na hudičevo dobro izdelke, odnose do strank na visokem poslovnem nivoju. Ljudje, odprite oči, to je samo marka, ki si jo ustvariš z agresivnim premišljenim marketingom.

Še enkrat bi se rad opravičil vsem poslušalcem in gledalcem, ker vas nekoliko bolj aktivno oblagamo z reklamnimi sporočili. Namen vsega skupaj je, da SKUPAJ, tako vi, stranke, kot mi geodetska podjetja oblikujemo zdravo tržno okolje geodetskih storitev, ki bo temeljilo na kvaliteti izdelkov, korektnim odnosom geodetski izvajalec - stranka, časovni sprejemljivosti izvedbe in seveda v končni fazi kot vedno ceni storitev.


 

3. TEHNOLOŠKE NOVOTARIJE IN S TEM POVEZANO ZAVAJANJE
 

Geodezija je z vsakim letom bolj vpeta v življene običajnih ljudi, ki se tega sploh ne zavedajo. Še vedno pa je geodetska stroka zelo specifična in jo je kot tako potrebno spoštovati in ceniti. Danes lahko že vsak »kekec« kupi multikopter, ljudsko »dron«, nanj pritrdi digitalni fotoaparat in ob pomoči programske opreme izdela načrt, oziroma gre za 3D oblak točk, kjer vsaka točka nosi tudi barvo. Super zadeva, vendar  načrt ne pade kar tako ven iz 3D oblaka točk. Skratka vmes je še človekovo delo. Ta tehnologija je zelo všečna in se jo zato precej uporablja v reklamiranje podjetij in ne toliko za samo produkcijo izdelkov. Naj vam povem, da se cena končanega geodetskega posnetka (običajni terestrični zajem podatkov) (npr. za izračun volumnov izkopa) odprtih površin z res nič vsebine giblje med 100 do 150 €/ha. Cena zajema podatkov z multikopterjem in izdelave 3D oblaka točk pa se giblje med 200 do 300 €/ha (gre za oblak točk, ki je še deleč od geodetskega načrta. Seveda, pa je multikopter zlata vreden, pri izvedbi nekaterih del.

Da ne govorim o kazanju posestnih mej s tehniko GPS v zadnjih 8 letih. Natančnost GPS naprave po gozdnem terenu je od 3 do 5 metrov. Predvsem pa, bi rad poudaril, da je v državnih inštitucijah en »kup« GPS  tehnike, ki ima naložen digitalni katastrski načrt za celotno državo. Naj poudarim, da je digitalni katastrski načrt zgolj približno geolociran in tako primeren zgolj za orientacijo v prostoru, ne pa kazanju mej.  O strokovni dopustnosti kazanja mej na tak način ne bom razpredal, da o finančni plati in šušmariji sploh pomislim ne.

Kot ste opazili, je bistvo vsega trojček koordinat, ki jih dobimo na 1000 in en način. Tak trojček koordinat je dostopen vsakomur že v mobilnem telefonu. Pravim super, uporabna zadeva. Geodetski strokovnjaki pa smo tisti, ki ne zgolj pridobivamo geolokacijske podatke, smo tisti, ki znamo oceniti natančnost teh podatkov in smelost uporabe na različne načine pridobljenih podatkov v posamezne namene. Naročniku lahko tako povemo, ali je njegov izdelek kakovosten in zanesljiv, oziroma če ustreza zadanim standardom.


 

4. GEODETSKI IZVAJALCI - OBČINA
 

Kaj naj rečem. Geodetske storitve v občinskih in državnih organih so postale kot vse zadeve, zgolj nekaj, kar je podobnega geodeziji in, kajne nekateri, najnižja cena med najnižjimi. Skratka važno je, da občinski uslužbenec naredi kljukico ob posel. Občani in državljani, nihče pa se ne vpraša, ali je tak geodet prav pokazal mejo ali je geodet v geodetski načrt prav vstavil vse podatke in jih medsebojno uskladil? Strokovne šušmarije takšnih geodetov se ljudje nalagajo na vaša pleča, vi jih absorbirate in trpite zaradi njih. Občinski in državni upravi je važno, da naredi čim več kljukic.

Kako naj se na razpisu izbrano geodetsko podjetje ustrezno pripravi na mejo, če samo njegovi potni stroški znašajo več, kot pa je izdan račun občini. Bom jasen, »na postopek ureditve meje se pripraviš samo delno in nato tuliš tukaj mi kaže«, saj sem geodet mi bodo že verjeli. Pri nas v firmi ni nobenega toliko v hlačah, da bi si upal samo pomisliti na tako delovanje.

Geodetski načrti se delajo brez ustrezno usklajenih podatkov o mejah, kar predstavlja osnovo lociranju objektov v prostor. Da, bi kdo podvomil v šlampasto opravljeno geodetovo delo, nikoli. Cel birokratski aparat se dostikrat skriva za takim geodetskim načrtom. Govorijo, saj je načrt potrdil odgovorni geodet, ga bo že IZS sankcionirala. Koliko geodetov pa »visi za jajca obešenih«, še nikoli nobenega videl.

Pa pravite, se bomo pritožili pa na inženirsko zbornico Slovenije IZS. Zbornica oprosti, smo strokovnjaki na področje geodezije, prijave naredimo res, res le takrat, ko je potrebno. Sankcionirali ste nič od prijavljenega, vedno ko dobim vaš odgovor vzkliknem živela strokovna šušmarija. Še vedno sem mnenja, da človek, ki dela greši, ampak nekateri geodeti konstantno. Enkrat se zadevo že zavije v celofan, drugič je treba pa po mizi usekat.

No, na nekaterih občinah naredijo svetovne, vseslovenske razpise za geodetska dela v višini 5-7k€, tako je prav, samo pozabili so, da en razpis stane cca 4k€. Tako so dobili slabe geodetske izvajalce za 7+4 k€. Kljukica pa je. Solidni geodetski izvajalci, vedno spustijo ceno na razpisih, vendar v tak poden nikoli.

Ker so geodetske storitve dejansko naročila manjših vrednosti niso nujno podvržene razpisom. Občinski veljaki, smrdi po korupciji…vsak ve zase. Sicer naredite povpraševanje, kvazi razpis,  vendar gospodje ste kdaj naredili javno odpiranje ponudb. Vedno dobim odgovor saj ni razpis večje vrednosti. Tako, smrdi pa pika. Nedavno tega je občina zbirala povpraševanja, pa smo bili predragi za  0,1 €/točko. Prej loto zadaneš kot pa da dva podjetja tako skupaj ponudbi kresneta, kajne… Kaj, odpreš pošto in poveš drugemu ponudniku ceno pa je, pa še podmaže ti… Fino, kajne.



 

5. KRAJE PODATKOV

 

Geodetski podatki itak niso avtorsko delo. Lahko so zaščiteni s pogodbami.
 

KDAJ LAHKO REČEMO, TAKO PRI SEBI PRI SRCU, DA PODATKI NISO UKRADENI. KO JE IZVORNI IZVAJALEC GEODETSKEGA NČRTA, SLABO IZDELAL NAČRT, SE TAKO ALI DRUGAČE ZAPLETEL Z INVESTITORJEM, JE NEDOSTOPEN, NI RESEN ZA IZVEDBO NADALJNEGA POSLA, PRETIRAVA S CENO DEL V NADALJEVANJU.
 

Veliko kraj izvedejo projektantska podjetja, ki imajo v svojih vrstah zaposlene geodete in posedujejo geodetski inštrumentarij. Ni jih veliko. Ker so projektanti, imajo dostop do geodetskih podatkov, svojega geodeta pa uporabijo, da neupravičeno dopolni geodetki načrt in nato v celoti potrdi kot svoj izdelek. Ja taki pizdeki so. Če bi bil direktor takega podjetja »dec«, bi me poklical in zadevo povedal v obraz. Razumel bi ga in se mu zahvalil za klic. Jaz pa bi poklical investitorje, s čim sem se mu tako zameril?

 

 

Kontakt


Geodet d.o.o.
Kolodvorska ulica 4
8000 Novo mesto

Tel: 07 33 22 409,
07 33 82 460
Faks: 07 33 82 461
Mobi: 040 504 365
E-pošta: info@geodetnm.si

© 2016 GEODET d.o.o., Novo mesto, Vse pravice pridržane | Pogoji Uporabe